שאלות נפוצות ותשובות
ביקורת שכר של משרד העבודה

שאלות נפוצות שעולות אצל מעסיקים במהלך ולאחר הביקורת של משרד העבודה
  • האם לאחר ביקורת של משרד העבודה המעסיקים צריכים פעם נוספת לעבור את אותו התהליך עם בודק השכר (איסוף מסמכים וכו') בעת בדיקת השכר לצורך תיקון הליקויים
    לרוב, במהלך הביקורת עולים ליקויים בתשלומי השכר/זכויות סוציאליות לעובדים. משרד העבודה לאחר ביקורת השכר דורש מבודקי השכר לדגום עובדים נוספים ולבצע בדיקת שכר עבור מדגם עובדים גדול יותר
    זאת אומרת שבנוסף לעובדים שהתגלו לגביהם הליקויים על בודק השכר לדגום עובדים נוספים שלא נבחרו במסגרת הביקורת

    כך שבדיקת השכר לטובת תיקון הליקויים הוא הליך דומה לביקורת השכר של משרד העבודה, רק שעל בודק השכר יש לבדוק את זכאות העובדים להפרשי השכר רטרואקטיבית מתחילת העסקתם.

    בשורה התחתונה כן צריך לדואג לשלוח לבודק השכר מסמכים נוספים מלבד אלה שכבר נשלחו למשרד העבודה, אך ההליך לא מסובך ואם הכל מסודר בחברה מבחינת תיעוד וניירת, אז לא נדרש מאמץ גדול
  • האם המעסיק בעת תיקון הליקויים חשוף לסנקציות נוספות?
    במהלך בדיקת השכר לצורך מתן אישור על תיקון ליקויים על המעסיק לעיתים לשלם הפרשי שכר לעובדים נוספים שלא נבדקו במסגרת ביקורת השכר של משרד העבודה

    הרבה פעמים עולה החשש אצל מעסיקים - האם משרד העבודה יטיל עליהם סנקציה על הפרות בגין עובדים נוספים (שלא נבדקו בביקורת שכר, אבל כן נבדקו על ידי בודק השכר)

    אז כמובן שמטרת תיקון הליקויים היא להראות למשרד העבודה שהמעסיק מסיר את המחדל ופועל לתיקון ההפרות ככל הניתן. אין בכוונת משרד העבודה להטיל את נטל גילוי הפרות נוספות על בודק השכר, ובטח שלא להטיל סנקציות נוספות על המעסיק בגין תיקון הליקויים
    הסנקציות המוטלות (אם וכאשר) בגין חודשי הבדיקה של אותם העובדים שנבדקו בביקורת

    בשורה התחתונה, משרד העבודה מצפה מהמעסיק שיתקן את הליקויים שעלו בביקורת עצמה על מנת שיהיה ניתן להחיל על המעסיק את מדיניות האכיפה החדשה

    אין בכוונתם להרחיב עם הסנקציות לגבי עובדים נוספים, מעבר למה שנדגם על ידם


  • מהי מדיניות האכיפה החדשה?
    בשלבי סיום הביקורת על המעסיק לתקן את הליקויים שהתגלו אצלו על מנת שמשרד העבודה יוכל להתייחס למעסיק עם יד רכה יותר ולרכך את הסנקציות. לשם כך על המעסיק לתקן את הליקויים שעלו בביקורת משרד העבודה ולפרט אילו פעולות עשה כדי שהפרות אלה לא יעלו בעתיד
  • מהי הצהרת מנהלים?
    הצהרת מנהלים הוא מסמך שבו המעסיק מפרט אילו פעולות עשה על מנת לתקן את הליקויים שעלו במהלך הביקורת ומצהיר שככל הידוע לו ולהבנתו לא קיימות הפרות נוספות בעסק שלו מההפרות שיוחסו לו
  • האם לאחר סיום הביקורת אני כמעסיק מקבל מסמך כלשהו המעיד על סיומה?
    בהחלט, כל מעסיק מקבל את סיכום ממצאי החקירה ואת ההחלטות שהתקבלו על ידי ממונה העיצומים הכספיים
  • האם יכולים להגיע אליי לביקורת נוספת?
    זה בהחלט תסריט אפשרי, ביקורת נוספת בעסק עלולה לקרות עקב תלונה של עובד לאחר שהסתיימה ביקורת ראשונה בעסק, לכן מומלץ לבצע בדיקות שכר תקופתיות כדי לוודא שהמעסיק מקיים את כל החובות שלו
נשמח לענות על כל שאלה
0512881541C@Gmail.com
051-2881541

ВЕРСИЯ ДЛЯ СЛАБОВИДЯЩИХ

כל הזכויות שמורות לאיליה מורשוב 2021 ©
Made on
Tilda